
Marka Yasumi powstała w 2004 roku w Kaliszu z potrzeby stworzenia wyjatkowego, niepowtarzalnego miejsca, którego w tamtym czasie nie było oraz z zamiłowania i zaufania do japońskiej filozofii pielęgnacji skóry i ciała. Rozmowiamy z Panią Zofią Bydałek, założycielką marki Yasumi w Polsce.
Yasumi - co właściwie oznacza to słowo?
Yasumi po japońsku oznacza relaks. Jesteśmy siecią instytutów kosmetycznych i salonów SPA inspirowanych Japonią, oferujących szeroki wachlarz zabiegów kosmetologii estetycznej i japońskich relaksacyjnych rytuałów piękna. Od ponad dwóch dekad realizujemy ideę kompleksowej pielęgnacji i indywidualnego podejścia do klienta, dbając nie tylko o urodę i zdrowie, ale również o dobre samopoczucie oraz ukojenie zmysłów. To niewątpliwie główne wartości, które tworzą wyjątkowy świat japońskiej pielęgnacji i relaksu w Yasumi.
Jak wygląda sektor kosmetyki profesjonalnej w Polsce?
Najnowszy raport „Kosmetyczna Polska” Polskiego Związek Przemysłu Kosmetycznego podsumowuje, że branża kosmetyczna w Polsce odpowiada za 5,5% wartości dodanej brutto europejskiego rynku kosmetycznego. Przez ostatnie dziesięć lat polski rynek kosmetyków wzrósł o 75,3%.
Również sektor kosmetyki profesjonalnej w Polsce rozwija się prężnie, zyskując na znaczeniu zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Zdecydowanie rośnie liczba klientów zainteresowanych sektorem Beauty, co widać na każdych targach branżowych oraz franczyzowych. Widzimy też, że potencjalni inwestorzy szukając pomysłu na biznes, chętnie wybierają Franczyzę Yasumi, co z kolei jest bardzo optymistyczne dla rozwoju naszej marki.
Jak podsumujecie Państwo miniony 2024 rok i z jaką perspektywą weszliście w 2025? Plany na przyszłość?
Miniony rok był dla nas czasem intensywnego rozwoju i umacniania pozycji na rynku. Konsekwentnie rozbudowywaliśmy naszą sieć, otwierając nowe Instytuty i wzmacniając naszą franczyzową społeczność. Jako producent kosmetyków, a także dystrybutor urządzeń kosmetycznych oraz medycznych, z powodzeniem wprowadziliśmy na rynek nowe linie produktowe, odpowiadając na potrzeby klientów i podążając za najnowszymi trendami w branży Beauty. W poprzednim roku kontynuowaliśmy strategiczne partnerstwa, które pozwalają nam docierać do coraz szerszego grona klientów, poszerzać zasięg i zwiększać dostępność naszych produktów. Rok 2024 był dla nas szczególnie ważny. Obchodziliśmy 20-lecie Marki Yasumi, które skłaniało do przemyśleń i podsumowań. Ostatecznie pokazało, jak bardzo Pracownicy i Partnerzy doceniają ogrom włożonej pracy w budowanie pozycji marki, relacji i dobrostanu dla całej sieci. Energia wydarzenia dała nam siłę do pracy na kolejne 20 lat.

Po takim udanym roku, z optymizmem wchodzimy w 2025 i w kolejny etap rozwoju, koncentrując się na dalszej ekspansji, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Naszym priorytetem pozostaje innowacyjność w zabiegach HI-Tech, jakość w japońskiej pielęgnacji a także umacnianie relacji z naszymi klientami i partnerami biznesowymi.
Dlatego też, w tym roku, wprowadzamy kilka nowych technologii sprzętowych, luksusową linię kosmetyków i bierzemy czynny udział w największych wydarzeniach targowych oraz biznesowych w Polsce i za granicą. Dla naszych Partnerów organizujemy cykliczne spotkania i webinary szkoleniowe.
Wierzymy, że nadchodzący czas przyniesie kolejne sukcesy i jeszcze większe możliwości rozwoju.
Na kolejne lata, nasze działania będą nadal skoncentrowane na rozwoju sieci poprzez zwiększanie ilości Instytutów Yasumi, wprowadzaniu nowych technologii Hi –Tech oraz powiększaniu zasobów kosmetycznych poprzez nowe linie produktowe.
Jak dużo gabinetów współpracuje z Państwem na ten moment?
Na koniec 2024 roku w sieci franczyzowej Yasumi było 160 instytutów.

Jakie wymagania stawiane są franczyzobiorcom?
Nie określamy specyficznych wymagań co do profilu franczyzobiorcy, w naszych sieciach właścicielami są osoby z wykształceniem medycznym czy kosmetolodzy, jak i przedsiębiorcy, którzy do momentu podjęcia współpracy nie byli związani z branżą Beauty. Ważna jest dla nas świadomość biznesowa, odpowiedzialność, chęć rozwoju i zorientowanie na klienta. Zwracamy również uwagę na umiejętności budowania zespołu i dbania o pracowników. Ściśle pilnujemy standardów obsługi klienta i tego również oczekujemy od Partnera. Model biznesowy i pełne wsparcie w prowadzeniu biznesu Partner otrzymuje od Yasumi

Co daje im współpraca z Yasumi, czego mogą się spodziewać?
Podejmując współpracę z Yasumi Partner ma pewność kooperacji z ugruntowaną biznesowo siecią, rozpoznawalną marką, solidną wiedzą, skuteczną strategią i praktykami, które stoją za ich sukcesem. Od momentu podpisania umowy Partner otrzymuje wsparcie opiekuna oraz zespołu, który pomaga mu w różnych obszarach: zabiegowym, technicznym, marketingowym, sprzedażowym. To daje duże poczucie bezpieczeństwa i chroni przed podejmowaniem błędnych decyzji. Partner ma możliwość korzystania z systemu operacyjnego CRM, który pomoże mu w codziennym zarządzaniu, planowaniu i rozliczaniu pracy gabinetu, otrzymuje również wsparcie marketingowe od kampanii reklamowych online, po potrzebne materiały drukowane. Centrala regularnie szkoli Partnerów oraz ich pracowników z zakresu technik wykonywania zabiegów HI-Tech, kosmetyków i japońskich rytuałów , a także technik sprzedażowych, budowania wizerunku marki, czy obsługi klienta. Klient czuje się zaopiekowany , gdyż przekazujemy mu całe Know-How prowadzenia biznesu w modelu franczyzy Beauty, pod marką Yasumi.
Martyna Muszczak
