Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

Stalprodukt-Zamość – otwórz się na przyszłość

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
stalprodukt logo
fot. materiały prasowe

Stalprodukt-Zamość to polski zakład produkcyjny działający na rynku od 1997 roku i specjalizujący się w stolarce otworowej. Produkty spółki są odpowiedzią na bieżące trendy współczesnego budownictwa i oczekiwania klientów. Przedsiębiorstwo stawia przede wszystkim na elastyczność, indywidualność i jakość. Potwierdzeniem wysokiej jakości oferowanych przez Stalprodukt-Zamość produktów są posiadane liczne certyfikaty i atesty. O przełomowych momentach w historii Spółki, rozwoju i planach na przyszłość opowiada Lidia Klarkowska Prezes Zarządu oraz Robert Krukowski Członek Zarządu i Dyrektor Techniki.

Ewolucja biznesowa

Stalprodukt-Zamość należy do grupy kapitałowej Stalprodukt S.A. Na samym początku działalności spółka zajmowała się hurtową sprzedażą wyrobów stalowych oraz produkcją ościeżnic. Od tego czasu, przez 25 lat swojego funkcjonowania,  przeszła zaawansowaną ewolucję biznesową. – Przełomowym momentem w naszej firmie był rok 2004, kiedy zaczęliśmy produkować drzwi stalowe, które z czasem stały się głównym filarem naszej działalności i naszym znakiem rozpoznawczym – zaznacza Robert Krukowski. Obecnie Stalprodukt-Zamość ma w swojej ofercie szeroki wybór modeli drzwi o różnych właściwościach i parametrach: zewnętrzne, antywłamaniowe, akustyczne i przeciwpożarowe. Produkowane w zamojskim zakładzie drzwi stalowe posiadają wiele zalet od trwałości i odporności na warunki atmosferyczne po doskonałe parametry izolacyjności cieplnej oraz akustycznej. Pozostająca do dyspozycji klientów szeroka gama kolorów, tłoczeń, aplikacji oraz przeszkleń pozwala tak dobrać wzór drzwi, aby były one nie tylko funkcjonalne ale również piękne i eleganckie. Przedsiębiorstwo w swoim portfolio oferuje także bramy garażowe segmentowe i przemysłowe oraz cieszącą się coraz większa popularnością stolarkę aluminiową. Utrzymanie wysokiej jakości i konkurencyjności oferowanych produktów nie byłoby możliwe bez zapewnienia odpowiedniego poziomu inwestycji. W ostatnich latach park maszynowy należący do przedsiębiorstwa przeszedł gruntowną modernizację oraz automatyzację. To spowodowało, że większość procesów produkcyjnych jest obecnie w pełni zautomatyzowanych. W 2018 roku powstał dział eksportu – nowy zespół zajmujący się sprzedażą oferowanych produktów poza granicami kraju. – Mamy swoich partnerów biznesowych w Litwie, Łotwie, Estonii, Czarnogórze, Kazachstanie, Słowacji, Rumunii, Wielkiej Brytanii i Ukrainie. Wysłaliśmy nasze drzwi nawet do Kanady – mówi Lidia Klarkowska. To wszystko nie byłoby możliwe bez stałej i wykwalifikowanej kadry pracowniczej. Stalprodukt-Zamość oferuje stabilne zatrudnienie, a także możliwość rozwoju i awansu w ramach struktury spółki.

Nowe kierunki

Obecnie Spółka kładzie duży nacisk na aktywne budowanie rozpoznawalności marki oraz świadomości na temat oferty produktowej Stalprodukt-Zamość wśród szerokiego grona odbiorców zarówno w Polsce jak i poza jej granicami. Firma ma w planach wprowadzić swoje produkty na rynek niemiecki oraz austriacki. W Polsce również, a szczególnie tej zachodniej, firma dostrzega do tej pory niewykorzystany przez siebie potencjał i przestrzeń do rozwoju. – Przede wszystkim chcemy mieć większy udział w rynku w województwie śląskim, dolnośląskim i wielkopolskim – podkreśla Prezes Zarządu. Wśród konkurencji Stalprodukt-Zamość wyróżnia się nie tylko wysoką jakość produktów ale też dużą elastycznością produkcyjną. – Zdarzają nam się nietypowe projekty drzwi. Jesteśmy w stanie wyprodukować nawet jedną sztukę jeżeli zajdzie taka potrzeba pozwalając klientowi, w ramach możliwości produkcyjnych, na aktywne uczestniczenie w tworzeniu projektu. Mamy możliwość dostarczenia drzwi o nietypowych i niestandardowych wymiarach a w tym roku wprowadziliśmy do oferty drzwi w nowych intrygujących kolorach również w wersji dwukolorowej – mówi Robert Krukowski.

Plany na przyszłość

Oprócz ekspansji na rynki zachodnie Stalprodukt-Zamość stawia na nowoczesne technologie, automatyzację i robotyzację. Ostatnią kluczową inwestycją firmy była robotyzacja procesu gięcia ościeżnic oraz budowa nowej linii produkcyjnej do montażu drzwi. W planach przedsiębiorstwa jest dalsza modernizacja, a celem zwiększenie produkcji o 30 procent w przeciągu kolejnych dwóch lat. Firma inwestuje w pracowników, rozwija ich kompetencje oferując różnego rodzaju szkolenia, kursy, a także możliwość uczenia się języków obcych. – Lider 4.0 powinien chcieć zdobywać wiedzę, powinien być otwarty na zmiany oraz nowe technologie. Cieszy mnie fakt, że nasza załoga jest świetnie wykwalifikowana i otwarta na dalszy rozwój – podsumowuje Lidia Klarkowska.

Bartosz Parchoniuk

stalprodukt