Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

Odpowiedzialność, świadomość i niezależność: Jak Diety od Brokuła wyznaczają nowe standardy w branży cateringów dietetycznych?

Ten tekst przeczytasz w 5 minut
panorama gospodarcza
Diety od Brokuła wyznaczają nowe standardy w branży cateringów dietetycznych
/
fot. materiały prasowe

Diety od Brokuła to firma cateringowa z siedzibą w Warszawie, która od 2017 roku nie tylko zmienia podejście klientów do zdrowego jedzenia, ale także dynamicznie rozwija się w branży. Zatrudniając około 1400 pracowników, firma bije rekordy sprzedaży, udowadniając, że zdrowa dieta może być smaczna i dostępna dla wszystkich. O założonych celach w organizacji rozmawiamy z Dyrektor Generalną Panią Eweliną Schwartz.

Pani Dyrektor, jak zmieniło się postrzeganie firm cateringowych w Polsce, na przykładzie Diety od Brokuła?

Na początku chciałabym podkreślić, że jesteśmy firmą cateringową, za którą stoją przede wszystkim ludzie. Naszą misją jest goszczenie klientów tak, jak robilibyśmy to w naszych domach. Choć mierzymy się z wieloma wyzwaniami, udało nam się osiągnąć efekt, w którym nasz catering dietetyczny trafia nie tylko do osób aktywnych fizycznie, czyli grupy docelowej, ale także do znacznie szerszego grona. Klienci dostrzegają w nas wartości takie jak oszczędność czasu i wygoda, a nie tylko utratę masy ciała. Dzięki prowadzonej edukacji docieramy do domów osób o różnych profesjach i podejściu do aktywności fizycznej. Dbamy o zdrowie i żywienie zarówno osób starszych, jak i tych najmłodszych, co pozwala nam stale rozszerzać ofertę. Nasze podejście przyczynia się także do rozwoju rynku cateringowego w Polsce, który, mimo trudnych początków, staje się coraz bardziej widoczny.

Co wyróżnia Państwa ofertę i jakie usługi dodatkowe oferujecie, aby idealnie dopasować dietę do potrzeb klientów?

Oferta Diety od Brokuła obejmuje 27 komplementarnych diet, opcję diety z wyborem menu, co daje łącznie ponad 50 różnych posiłków do wyboru jak również Specjały Brokuła. Klient może wybrać jedną z gotowych zestawów, np. dieta Sport, Slim, Junior, w której każdy posiłek jest starannie dopasowany do wymagań dotyczących makroskładników i kaloryczności. Dla tych, którzy szukają większej elastyczności, oferujemy dietę z możliwością samodzielnego wyboru posiłków. Klient decyduje o każdym daniu, liczbie spożywanych w ciągu dnia posiłków oraz kaloryczności każdego z nich. W naszej ofercie znajdują się także „Specjały od Brokuła” – wyjątkowe przekąski, które można dokupić do diety. Na kilka dni przed dostawą, na naszej stronie internetowej oraz w aplikacji, udostępniamy dodatkowe pozycje wykraczające poza standardową ofertę, które stanowią ciekawe urozmaicenie codziennego menu. Aby jak najlepiej dopasować ofertę do potrzeb klientów, oferujemy bezpłatne konsultacje dietetyczne jeszcze przed zakupem cateringu. To nieograniczona czasowo, niezobowiązująca rozmowa, której celem jest wybranie odpowiedniej diety. Dodatkowo wprowadziliśmy kalkulator dietetyczny, dla osób, które chcą samodzielnie obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Nasza oferta skierowana jest do osób, które szukają wygodnych rozwiązań żywieniowych dopasowanych do ich stylu życia.

Jakie działania doprowadziły do tego, że jesteście Państwo w czołówce na rynku cateringów dietetycznych?

Obecna pozycja to efekt połączenia kilku kluczowych czynników. Przede wszystkim to nasi współpracownicy, którzy są ekspertami w swojej dziedzinie. Konsekwentnie od 3 lat docieramy do klientów różnymi kanałami – TV, outdoor czy Social Media, które pomagają w budowaniu świadomości naszej marki. Zmieniliśmy również sposób komunikacji z klientami, stawiając na bardziej autentyczne treści, w których pokazujemy, że za naszymi usługami stoją ludzie, którzy każdego dnia realizują zamówienia i dbają o ich najwyższą jakość. Nieustannie inwestujemy w technologie i optymalizacje procesów, które usprawniają nasze działania operacyjne. Wprowadziliśmy panel klienta, a za nim aplikację mobilną, która znacząco ułatwiła dostęp do naszych usług, co przełożyło się na wygodę i ogromny wzrost klientów. Realizujemy dostawy za pomocą własnej floty – ponad 300 pojazdów, co pozwala nam zachować pełną kontrolę nad każdym etapem, od produkcji po dostarczenie posiłków, z zachowaniem ciągu chłodniczego. Komfort w postaci własnej floty umożliwia nam również dotarcie do wszystkich zainteresowanych naszym cateringiem, bez względu na miejsce zamieszkania. Nie wykluczamy nikogo, dowożąc posiłki do bardzo małych miejscowości, traktując każde zamówienie z należytą starannością. Fundamentem budowania lojalności i pozytywnych relacji z odbiorcami jest nasze Biuro Obsługi Klienta, składające się z fantastycznych Agentek Brokuła. Obsługa posprzedażowa jest dla nas równie ważna, ponieważ wierzymy, że satysfakcja klienta nie kończy się na samym zamówieniu. Na duże zainteresowanie, nie tylko naszymi dietami, ale cateringami dietetycznymi w ogóle wpływają zmieniające się nawyki konsumentów. Coraz więcej osób dostrzega, jaka to oszczędność czasu i sposób na lepszą organizację życia codziennego oraz zdrowy styl odżywiania. Klienci coraz częściej kalkulują korzyści, jakie daje taka usługa – możliwość poświęcenia czasu rodzinie, oszczędność energii czy uproszczenie codziennych obowiązków.

Pani Dyrektor, skąd tak duże nasycenie rynku cateringami dietetycznymi i jak w takich warunkach utrzymać przewagę konkurencyjną?

Największy wzrost firm cateringowych przypada na okres restrykcji związanych z pandemią COVID-19. To naturalna konsekwencja zamknięcia ludzi w ich własnych ekosystemach i próby sprostania wyzwaniom, które postawiła przed nami gospodarka. Poza ogromną paniką ogólnospołeczną wiedziałam, że damy radę, bo nasza firma dostarcza rozwiązania, które zapewniają bezpieczeństwo osobom chcącym spędzić ten czas w domu z rodziną. W tamtym okresie wiele restauracji, korzystając z dostępnych zasobów; technologii czy pracowników przekształciło się w firmy cateringowe, zwiększając liczbę usług na rynku. Natomiast Diety od Brokuła to między innymi system zarządzania zamówieniami, który jest efektem ciężkiej pracy i stworzenia biznesu od podstaw, opartego na potrzebach naszych klientów. W tej branży to jakość decyduje o przewadze konkurencyjnej, dlatego zawsze stawiamy ją na pierwszym miejscu.

Czy może Pani wskazać jeden z kluczowych elementów, który przyczynia się do rekordowej liczby zamówień, jaką Państwo ostatnio notujecie?

Stawiamy na jakość. Zdajemy sobie sprawę z błędów, które popełniliśmy od początku istnienia firmy, ale wiem, że dzięki nim nasz catering dietetyczny nie byłby na obecnym poziomie. Dzięki samodyscyplinie, uważności na opinie klientów, pracowaliśmy nad recepturami i doskonaleniem wewnętrznych procesów. Zanim posiłek trafi na Państwa stół, przechodzi długi proces, który musi zostać zatwierdzony przez naszych ekspertów, mających nieograniczone możliwości w kreowaniu dań. Z pełną świadomością mogę powiedzieć, że nasz catering jest na najwyższym poziomie jakościowym. Niezależnie od miejsca dostawy, posiłek smakuje dokładnie tak samo. Szczególnie istotne są dla nas opinie w panelu klienta, ponieważ to realna informacja o tym, na jakim etapie jesteśmy i czy działania, które podejmujemy, przynoszą wymierne korzyści. Monitorując między innymi kluczowe wskaźniki efektywności wiem, że w 2024 roku udało nam się zrealizować wszystkie cele dzięki weryfikacji dostawców, przeprowadzanym audytom zewnętrznym i kontroli jakości na każdym etapie pracy zespołu. Zwiększyliśmy liczbę pracowników na produkcji, co daje nam realny wpływ na wykrywanie ewentualnych nieprawidłowości surowców i ich eliminowanie. Standardy, które wprowadziliśmy są bardzo wysokie, również jeśli chodzi o współpracę z naszymi kontrahentami, którzy musieli na nowo nauczyć się pracy z nami. Zależy nam, aby klienci dostrzegli nie tylko innowacyjne technologie, ale przede wszystkim ludzi, którzy za nimi stoją. Pochylamy się nad każdą opinią, ponieważ oznacza to, że w którymś momencie mogliśmy zawieść i robimy wszystko, aby naprawić ten błąd. Chcemy edukować społeczeństwo, otwierając przed nimi drzwi i pokazując nasze spojrzenie na biznes, które opiera się na jakości, doświadczeniu i uważności na potrzeby naszych obecnych i potencjalnych klientów. To elementy, które pozwalają nam mieć w bazie lojalnych klientów, którzy doceniają te zmiany i są z nami niezmiennie od kilku lat.

Podczas VII edycji Międzynarodowego Forum Gospodarczego zabierze Pani głos w panelu „Kobiety sukcesu”, jak definiuje Pani to stwierdzenie?

Myślę, że można tak określić osobę, która nie boi się marzyć i konsekwentnie realizuje swoje cele, jednocześnie budując dobry zespół i wspierając innych w ich rozwoju. Sukces nie sprowadza się jedynie do wyników finansowych czy prestiżu zawodowego, ale przede wszystkim do tworzenia długoterminowej wartości – zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia. To także umiejętność inspirowania, budowania przyjaznego środowiska pracy, w którym współpracownicy czują się docenieni i zmotywowani. Kluczowe jest odpowiedzialne zarządzanie, które prowadzi do trwałych rezultatów i wzmacnia kondycję organizacji. Kierowanie zespołem, które uwzględnia empatię na potrzeby innych i balans pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym. Kobieta sukcesu to także ktoś, kto czerpie radość z realizacji swoich aspiracji. Cieszy się z możliwości kreowania otoczenia i jego pozytywnego wpływu, a to daje niesamowitą satysfakcję i energię do dalszych działań.

Pani Dyrektor, na zakończenie proszę opowiedzieć o najważniejszych zmianach wprowadzonych w minionym roku, które miały największy wpływ na rozwój firmy

Zdecydowanie wprowadzenie w życie wspomnianej już przeze mnie diety z wyborem menu. Zmiana nie była łatwa ze względu na konieczność odwrócenia pewnych procesów czy utrzymanie powtarzalności w kompletowaniu posiłków. Natomiast zrozumieliśmy, że to klient powinien być decydentem tego co ląduje u niego na talerzu. Dodatkowo współpraca z Panem Krzysztofem Stanowskim oraz wsparcie jego nowego projektu „Kanał Zero” na YouTube wzmocniły naszą markę i pozwoliły dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Chcemy wspierać twórców, którzy oferują coś wartościowego swoim widzom. Nie skupiamy się jednak tylko na znanych postaciach, ale także pomagamy lokalnym przedsiębiorcom, sportowcom czy talentom spełniać ich marzenia, bo wiemy, jak trudne bywają początki. Nie ma nic piękniejszego niż możliwość obserwacji, jak ktoś realizuje swoje cele z naszą pomocą. Miniony rok to także zmiany w podejściu do dynamicznie rozwijającej się cyfryzacji i zagrożeń, które się z nią wiążą. Wdrożyliśmy technologie usprawniające nasze procesy jednocześnie pamiętając, że stosowane jeszcze wczoraj rozwiązania mogą ulec zmianie, bo już jutro możemy pracować nad ich ulepszeniem, aby być właśnie dla Państwa najlepszym cateringiem dietetycznym w Polsce.

Anna Piątek-Janko

https://dietyodbrokula.pl/

diety od brokuła, panorama gospodarcza
fot. materiały prasowe