Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

Havas Media Network – agencja mediowa napędzana danymi

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty
Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Network Poland
Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Network Poland
fot. materiały prasowe

Havas Media Network jako jedna z wiodących światowych agencji mediowych specjalizuje się w tworzeniu efektywnych strategii komunikacji marek opartych na filozofii Meaningful Brands – wspierających i rozwijających biznes klientów. O historii i bieżącej działalności firmy opowiada Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Network Poland.

HISTORIA

Założycielem i protoplastą agencji jest Charles Louis Havas, który w 1835 roku, będąc dziennikarzem, założył tę paryską agencję prasową. To on w 1845 roku uruchomił pierwszy telegraficzny serwis informacyjny we Francji, co na owe czasy było prawdziwie innowacyjnym rozwiązaniem. Wcześniej byli tylko kurierzy, korespondenci i …gołębie pocztowe. Z jego agencji, po II wojnie światowej, wykształciła się, znana na całym świecie, francuska agencja prasowa AFP (Agence France Presse). Od tamtych czasów obserwujemy ogromną transformację w komunikacji. Obecnie świat mediów jest bardzo mocno sfragmentaryzowany, mamy duży wybór kanałów komunikacji, i my sami jako konsumenci, stale rozwijamy swoje indywidualne formy komunikacji. W Polsce Havas Media Network jest obecne od 20 lat. Działa w branży mediów i reklamy tworząc strategie komunikacji marketingowej oparte na danych rynkowych i badaniach własnych, które pozwalają jak najlepiej rozumieć zachowania konsumentów, a co za tym idzie, dokładnie trafić w ich potrzeby.

ROZWÓJ

Havas Media Network jest częścią grupy Vivendi, która łączy ją z Universal Music, Canal+, Gameloft, tworząc ekosystem usług od rozrywki do reklamy, co daje możliwość jej klientom szybkiego dostępu do rozwiązań kreatywnych świata muzyki i działań wydawniczych poprzez koncern Lagardère. Partnerami agencji są wytwórnie muzyczne, producenci gier, organizatorzy live events, sieci TV, studia filmowe i platformy dystrybucji wideo. Jako jedyna na rynku posiada nieporównywalną ofertę advertainment opierającą się na strategii komunikacji umożliwiającej realizowanie kampanii budujących nowe relacje między markami oraz konsumentami, a muzyką czy szeroko pojętą rozrywką.

W ślad za rozwojem digitalu agencja wychodzi ze świata klasycznych mediów poruszając się w ramach wyspecjalizowanych jednostek digitalowych. W 2023 roku powstała Havas PLAY, która tworzy unikatowe i najlepsze w swojej klasie projekty łączące marki z pasjami konsumentów, a rok wcześniej Havas Market, obsługująca kompleksowo projekty e-commerce, w tym marketplace. Obecnie agencja skupia się również na rozwoju kompetencji AI w obszarze komunikacji marketingowej, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów i być strategicznym partnerem w rozwoju ich biznesów.

MISJA

Havas Media Network swoją komunikację, innowacyjne rozwiązania i strategię mediową oparła na filozofii Meaningful Brands, dla której podstawą było badanie dotyczące tego, co marki mogą zmienić w życiu konsumentów. „Jest to przełomowe badanie wartości marki, które analizuje nowe zachowania, zmieniającą się dynamikę kulturową i priorytety konsumentów, firm i brandów. Znaczące marki zdobywają lojalność odbiorców, zajmują większą przestrzeń w kulturze, mają głębszy wydźwięk w życiu człowieka i nastawiają się na długoterminową przewagę. Łączą cel z ukierunkowaniem na klienta, aby nie tylko się rozwijać, ale robić to we właściwy sposób - oddając się ludziom i planecie” – zaznacza Małgorzata Węgierek. Obecne badania pokazują, że 75% istniejących brandów mogłoby zniknąć z rynku, czego społeczeństwo nawet by nie odnotowało. Tymczasem w samych markach szukamy autorytetu, one mają na nas większy wpływ niż politycy, którzy mocno zdewaluowali prestiż swojej grupy. Obserwujemy społeczną potrzebę, by marki zajmowały stanowisko w kluczowych kwestiach dotyczących świata w skali zarówno globalnej i tej lokalnej. Havas Media Network kieruje się misją kształtowania marek i biznesu, który one reprezentują. Tym samym angażuje się w społeczne akcje, aby realnie zmieniać świat na lepsze. Dane konsumpcji mediów pokazują bieżące potrzeby klienckie. Z jednej strony mamy świat dynamicznie zmieniających się samych mediów, transformację cyfrową, rosnącą konkurencję w branży mediowej, a z drugiej strony narastającą potrzebę kształtowania treści, których ilość potrafi przytłoczyć dzisiejszego odbiorcę. Dzisiaj potrafimy personalizować komunikację do pojedynczego odbiorcy i tym samym go lojalizować jako konsumenta.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA

Pracownicy  Havas Media Network słyną ze swojego zaangażowania i troski o działania etyczne, mające wpływ na przyszłość. Dlatego firma rozpoczęła proces certyfikacji B Corp, którego istotą jest dążenie do zachowań biznesowych opartych na odpowiedzialności społecznej i działaniach zgodnych z założeniami zrównoważonego rozwoju na rzecz środowiska oraz społeczeństwa. Za proces certyfikacji firm odpowiada B Lab – niezależna organizacja non profit, zrzeszająca ekspertów oceniających sposoby działania operacyjnego i wpływ biznesu na 5 obszarów: klientów, środowisko, społeczności, zarządzanie oraz pracowników.

„Dzisiaj również wchodzimy w kolejny etap transformacji i strategii rozwoju w kierunku agencji data-driven, związanej z nowymi technologiami czy sztuczną inteligencją. To naturalny krok w transformacji Havas Media Network w duchu make a meaningful difference, który podnosi jakość i wartość naszej pracy. Koncentrujemy się na danych, ich wartości oraz potencjale, aby wykorzystać go w rozwoju biznesu naszych klientów. Jako pierwsi na rynku dokonaliśmy połączenia strategii, analityki i technologii w jednym dziale. W wyniku czego powstała w naszych strukturach agencja CSA (Customer Science Analytics). Chcemy aby ci, którzy zadają dobre pytania byli blisko danych a ci, którzy na co dzień pracują z technologią danych, umieli wyciągać właściwe wnioski” – zaznacza Małgorzata Węgierek.

Jacek Balcewicz

havas logo
/
fot. materiały prasowe