Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

Od gier do technologii: Spirit Games Studio rozszerza horyzonty

Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
Od gier do technologii: Spirit Games Studio rozszerza horyzonty
Od gier do technologii: Spirit Games Studio rozszerza horyzonty
Shutterstock

Świat gamingowy rozwija się w zawrotnym tempie, nieustannie zaskakując zarówno doświadczonych graczy, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z wirtualnymi światami. To już nie tylko rozrywka, lecz potężna branża łącząca technologię, sztukę i sport. W tym dynamicznym środowisku działa Spirit Games Studio – warszawska firma, która od 2023 roku buduje swoją pozycję, tworząc produkcje z gatunków survival, horror i FPS. O wizji i kierunkach rozwoju opowiada Prezes Zarządu, Paweł Czarnecki.

Paweł Czarnecki, Prezes Zarządu Spirit Games Studio
Paweł Czarnecki, Prezes Zarządu Spirit Games Studio /
Materiały prasowe

Geneza studia sięga 2019 roku, kiedy rozpocząłem współpracę z prywatnym funduszem zajmującym się pozyskiwaniem kapitału na projekty gamingowe. Fundusz miał na koncie giełdowe sukcesy, a ja – jako osoba z sektora finansowego – patrzyłem na branżę z innej perspektywy. Po otrzymaniu propozycji objęcia funkcji prezesa, przy wsparciu funduszu pozyskaliśmy pierwsze środki i rozpoczęliśmy rozwój projektów.

Sukces...

Od tego czasu mieliśmy ponad 10 premier na Xbox, PlayStation, PC i Nintendo Switch. Naszym największym osiągnięciem jest nagroda Best PC Game na Game Connection dla Puppet House, które na Steamie osiągnęło 92% pozytywnych recenzji. Sukces ten otworzył nam drzwi do współpracy z branżą filmową i LED-ową, co pozwoliło poszerzyć działalność o technologie wykorzystywane w produkcji audiowizualnej.

Współpraca...

W trakcie eventów branżowych zauważyliśmy, że nasze gry są szczególnie doceniane przez specjalistów. Współpraca z kanałem „Dla Pieniędzy” pomogła zdobyć globalną widoczność, jednak sprzedaż pokazała, jak kluczowy jest odpowiednio prowadzony marketing. Obecnie koncentrujemy się na Dreamhouse – prostym, intuicyjnym symulatorze budowy domu, który zebrał już ponad 60 tys. zapisów na wishlistę i stał się podstawą rozmów z dużą siecią handlową o narzędziu do aranżacji wnętrz.

Równolegle rozwijamy działalność w sektorze LED, realizując projekty m.in. do programu „LOL: Kto się śmieje ostatni” czy filmu Lalka. Pracujemy też nad systemem AI, który ma skrócić tworzenie lokacji filmowych z kilku tygodni do kilku minut.

Przyszłość...

Jesteśmy otwarci na partnerów i inwestorów – współpraca to jeden z filarów naszej strategii, a jej przykładem jest udział w programie Familiada. Spółka zmieniła nazwę na Spirit Tech i dalej tworzy gry. W 2026 roku planujemy wejście na NewConnect i komercjalizację technologii z obszarów medtech, proptech i gamingu, które – wierzymy – wyróżnią nas na rynku globalnym.

 Sebastian Wach