NEXLER to polska firma o ponad 30-letniej historii. Jej korzenie sięgają 1989 roku, gdy funkcjonowała pod nazwą Izohan. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją nowoczesnych materiałów do izolacji przeciwwodnej i przeciwwilgociowej. W 2023 roku spółka zmieniła nazwę na Nexler, co jest kolejnym etapem procesu rebrandingu. To ważny element w strategii rozwoju przedsiębiorstwa w zakresie zwiększania świadomości marki. – W naszej spółce nie ma stagnacji. Nieustannie inwestujemy i rozwijamy się - mówi Prezes Zarządu - Witold Szczukocki, który opowiedział o początkach firmy, innowacjach oraz planach rozwojowych.
Historia Nexlera
W 2006 roku NEXLER (wówczas jeszcze jako Izohan) stał się częścią Grupy Atlas, co otworzyło drogę do dalszego rozwoju zarówno pod kątem asortymentowym jak i akwizycyjnym oraz umacniania pozycji rynkowej. – Nasza historia wydaje się trochę złożona, bowiem jesteśmy odpowiedzią na kilka wcześniej powstałych spółek wchodzących w skład Grupy Atlas. Rozwój firmy następował poprzez akwizycję, lecz ta nie polegała na przejęciach, a połączeniach. Ostatnie pięć lat to okres dynamicznego rozwoju. Nasze obroty wzrosły ponad trzykrotnie i bez fałszywej skromności możemy powiedzieć, że jesteśmy obecnie największym producentem pap w Polsce. - mówi Witold Szczukocki. Pomimo nieprzychylnej ostatnimi czasy sytuacji rynkowej NEXLER radzi sobie znakomicie. Podczas epidemii COVID wydawać się mogło, iż firmę czeka rok stagnacji. Niespodziewanie okazało się, że był to rekordowy czas pod kątem ilości zamówień, a co za tym idzie – przychodów. Sytuacja na wschodniej granicy również nie napawała optymizmem. Jednakże, pomimo wojny w Ukrainie NEXLER po raz kolejny odnotował rekordowy wzrost. Jak widać na naszym przykładzie, czasem logiczne prognozowanie nie zawsze się sprawdza - podkreśla Prezes Szczukocki.
Izohan zmienia się w Nexler
Rebranding to rozłożony w czasie proces prowadzący do transformacji marki w zakresie jej najważniejszych elementów wizerunkowych i strategicznych, takich jak logo, hasło reklamowe, wizualizacja, a nawet nazwa firmy. Proces ten nie należy do najłatwiejszych, zwłaszcza gdy oferta firmy jak i nazwa są doskonale znane na rynku. Portfolio firmy obejmowało produkty pod pięcioma różnymi markami: IZOHAN, IZOLEX, IZOLMAT,NEXLER i IZOLMIX. Mnogość marek powodowała nie tylko skomplikowanie oferty, ale przede wszystkim brak znacznego wyróżnienia się na tle konkurencji, bowiem większość marek z bliźniaczym asortymentem zaczyna się od przedrostka IZO. Dlatego też w 2020 roku podjęto decyzję o usystematyzowaniu oferty i przejściu na jedną wiodącą markę, która dodatkowo będzie miała potencjał szerszego zaistnienia za granicą. Konsolidacja marek w jedną, nie tylko umożliwia rozwój eksportu, ale przede wszystkim daje zdolność budowania silnego wizerunku i możliwość znaczącego odróżnienia się od marek konkurencyjnych, a co za tym idzie umocnienie pozycji lidera w swojej branży. Proces rebrandingu zawsze wiąże się z pewnego rodzaju ryzykiem czy nowa marka przyjmie się wśród dotychczasowych odbiorców. W przypadku NEXLER, gdzie znajomość marek w poszczególnych regionach kraju jest silnie zakorzeniona, możemy mówić o nie lada wyzwaniu. Dlatego też proces ten rozłożony jest na kilka lat. W czerwcu 2023 roku miała miejsce zmiana nazwy spółki z Izohan na NEXLER. Zamknięcie całości procesu planowane jest na 2024 rok. Dzięki przejściu na jedną wiodącą markę oferta będzie dużo bardziej uproszczona. Proponowane rozwiązania będą łatwiejsze oraz bardziej spójne, bo oparte na jednej, a nie kilku markach. Proces edukacji wykonawców i handlowców w Punktach Sprzedaży Docelowej (PSD) będzie znacznie efektywniejszy. Mamy jednak świadomość, że to proces długotrwały i pracochłonny, biorąc pod uwagę ilość i specyfikację naszych produktów oraz to, że nasi klienci po prostu przyzwyczaili się do naszych brandów. Jednak docelowo chcemy, aby zapamiętali nas i kojarzyli pod jedną nazwą NEXLER – podsumowuje Witold Szczukocki.
Nowa generacja hydroizolacji
NEXLER nieustannie poszerza swój asortyment. Posiada najszersze portfolio na rynku dotyczące materiałów do hydroizolacji i proponuje setki rozwiązań systemowych, które wspierają wykonawców na każdym etapie inwestycji. Spółka oferuje m.in.: papy zgrzewalne wierzchniego krycia, papy zgrzewalne podkładowe oraz specjalne, gonty bitumiczne, hydroizolacje bitumiczne wodne i rozpuszczalnikowe, produkty epoksydowe, poliuretanowe i mineralno-polimerowe oraz kleje i uszczelniacze. We wszystkich zakładach produkcyjnych spółki – w Gdańsku, Skarszewach, Pomieczynie i w Jaśle - znajdują się również laboratoria badawczo-rozwojowe. Dzięki temu przedsiębiorstwo jest w stanie tworzyć produkty, które nie tylko spełniają normy branżowe, ale także wyznaczają nowe standardy jakości. Spółka dba również o szeroką dostępność swoich produktów. – Naszą ofertę można zakupić we wszystkich budowlanych sieciach handlowych. Współpracujemy z szerokim spectrum klientów"- zaznacza prezes. NEXLER proponuje holistyczne systemy do wykonywania hydroizolacji. W ich skład wchodzą m.in. wyroby bitumiczne, cementowo-polimerowe, polimerowe oraz żywiczne. W propozycjach znajdują się także preparaty do renowacji i odgrzybiania zawilgoconych budowli, zaprawy naprawcze i ochronne dla drogownictwa, posadzki, fugi oraz kleje do płytek ceramicznych, a także niskoprężne piany poliuretanowe. Uzupełnieniem bogatej gamy asortymentowej są między innymi: środki antyadhezyjne, impregnaty do drewna, podłoży betonowych i ceramicznych oraz taśmy uszczelniające i sznury.
Innowacyjność i ekologia
Rok 2022 był dla spółki NEXLER czasem znaczących zmian i rozwoju. Otwarto nowy zakład produkcyjny w Skarszewach, który jest czwartą lokalizacją spółki w Polsce. Jest to jednocześnie zakład szczególny – stanowi jedyne w tej części Europy miejsce, gdzie w procesie produkcji izolacyjnych mas asfaltowych stosowana jest innowacyjna technologia anionowej emulsji drobnocząsteczkowej. Umożliwia ona optymalizację kosztów działalności poprzez bardziej efektywne wykorzystanie energii, paliw i czasu, co ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Produkty oparte na technologii drobnocząsteczkowej charakteryzują się wyjątkowo skutecznym uszczelnianiem powierzchni, głębszą penetracją i znakomitą przyczepnością powłoki. Dzięki takim rozwiązaniom, projekty budowlane, w których używany jest asortyment spółki, stają się trwalsze i bardziej odporne na ekstremalne warunki. Przy zakładzie skarszewskim funkcjonuje także bogato wyposażone Centrum Badawczo-Rozwojowe, które pozwala na kontrolę jakości wytwarzanych produktów, na wykonywanie specjalistycznych badań dla pozostałych zakładów spółki oraz na opracowanie nowych propozycji asortymentowych. Dzięki nowoczesnej aparaturze, takiej jak laserowy analizator wielkości cząstek czy komora starzeniowa, możliwe jest przeprowadzanie zaawansowanych badań i testów trwałości wyrobów. Głównym celem badań jest opracowanie produktów na bazie emulsji drobnocząsteczkowej, które w przyszłości mogą w całości zastąpić na polskim rynku wyroby hydroizolacyjne produkowane na bazie rozpuszczalników. Lokalizacja w Skarszewach to również ważne w działalności firmy centrum szkoleniowe. - W kraju obecnie występuje problem z dostępnością specjalistów, którzy mają wiedzę techniczną. Staramy się w jakiś sposób tę lukę zapełnić, prowadząc szkolenia dla ekip wykończeniowych. Jest to dla nas bardzo istotne, bo chcemy, aby wykonawcy po prostu dobrze rozumieli, jaki produkt jest przez nich wykorzystywany. Dodatkowo posiadamy infolinię techniczną, na której można zadać pytania dotyczące naszych produktów i systemów. Jeśli ktoś prześle nam dokumentację, to jesteśmy mu w stanie zaproponować korzystne rozwiązanie wraz ze wskazaniem, gdzie można zaopatrzyć się w nasze materiały. Nie mamy oczywiście w planach zastępowania konstruktorów, ani nie mamy prawa zmieniać projektów. To nie jest nasza rola. Możemy jednak wskazać potencjalne błędy i udzielić wsparcia w tych obszarach, w których mamy doświadczenie. Mocno stawiamy zatem na szkolenia. Dodatkowo nasi handlowcy mają odpowiednią wiedzę techniczną i inżynieryjną. Za szkolenia odpowiedzialni są MCS - szkoleniowcy z wiedzą teoretyczną i praktyczną. Dzięki wyposażeniu ich w specjalistyczny sprzęt, szkolenia i doradztwo mogą się odbywać zarówno na poligonach szkoleniowych jak i bezpośrednio na budowach lub w hurtowniach naszych klientów. To jest nasza solidna przewaga konkurencyjna– podkreśla Witold Szczukocki.
NEXLER przywiązuje również ogromną wagę do kwestii związanych z ochroną środowiska stosując tak obecnie istotne zasady zrównoważonego rozwoju. Projektując swój asortyment firma zawsze ma na uwadze wpływ procesów produkcyjnych i użytkowania wyrobów na przyrodę. Produkty są certyfikowane przez niezależne organy badawcze, co pozwala wykonawcom i inwestorom korzystać z nich bez obawy o wpływ na ekosferę. Potwierdzeniem wysokiego standardu jakości i odpowiedzialności za środowisko naturalne są m.in. posiadane certyfikaty ISO 9001 : 2015 oraz ISO 14001 : 2015.
Sukcesy i plany
Działalność spółki NEXLER to połączenie bogatego doświadczenia, innowacyjności i dbałości o detale oraz środowisko. Firma cieszy się ogromnym zaufaniem ze strony klientów, została też wielokrotnie doceniona przez ekspertów i otrzymała liczne branżowe wyróżnienia. To dowód na to, że przedsiębiorstwo jest liderem w swojej dziedzinie i spełnia wymogi nawet najbardziej indywidualnych zamówień. Stabilność finansowa, rozbudowane portfolio, a także sukcesy biznesowe są istotne na współczesnym rynku. Spółka – według słów jej szefa – nie zna pojęcia stagnacja, kontynuując rozwój i poszukując coraz nowszych rozwiązań technologicznych dla rozwijającego się rynku. - Nasze plany na najbliższe lata to ciągłe umacnianie pozycji na rynku, dalszy rozwój innowacyjnych produktów i konsekwentne stawianie na działalność edukacyjną. Oczywiście nadal chcemy też prowadzić czynną akwizycję. Mamy zamiar szukać podmiotów, które moglibyśmy kupić i przejąć, by połączyć wspólnie siły. Jak widać z naszej historii, w realizacji takich „wspólnotowych” procesów mamy spore i obustronnie pozytywne doświadczenia. Kluczowe w takich przypadkach to, by ze wspólnoty potencjału i sił umieć przechodzić do wspólnego sukcesu– podsumowuje Prezes Zarządu Witold Szczukocki.
Nowoczesne rozwiązania w zakresie hydroizolacji: fundamentów, dachów, dachów zielonych, tarasów i balkonów, pomieszczeń mokrych, zbiorników na wodę i nieczystości, posadzek oraz szeroka gama produktów stosowanych w budownictwie inżynieryjnym oraz drogowym.
+48 58 781 45 85