Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

Sukcesywna rekrutacja pracowników

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
profit group
fot. materiały prasowe

Agencja Pośrednictwa Pracy Profit Group działająca na terenie całego kraju, od sześciu lat sukcesywnie wspiera polskie firmy zyskując tym samym renomę partnera godnego zaufania. Wszystko za sprawą przeprowadzania szybkich procesów rekrutacji oraz elastycznego reagowania na zmieniające się potrzeby klientów.

– Wyróżniamy się tym, że nasi pracownicy choć nazywani “tymczasowymi” stanowią siłę polskich przedsiębiorstw – mówi Katsiaryna Korobko, Prezes Zarządu Profit Group.

Profit Group Sp. z o.o. istnieje na rynku od sześciu lat, co zmieniło się na przestrzeni tego czasu?

Nasza Agencja powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie kadrowe w sektorze produkcji oraz logistyki i oczywiście patrząc na ten okres przez pryzmat czasu zmieniło się bardzo wiele. Celowo na początku użyłam sformułowania “nasza” ponieważ dziś po sześciu latach działalności, Profit Group to przede wszystkim zespół ludzi - specjalistów, którzy mają świadomość, że najważniejszą rolę w biznesie odgrywa pełna kontrola płynności zatrudnienia. Przez te wszystkie lata zdobyliśmy doświadczenie oraz niemal nieograniczony dostęp do pracowników z krajów wschodnich, dzięki temu każdorazowo odpowiadamy na pojawiające się braki kadrowe u naszych partnerów biznesowych. Krótko mówiąc staliśmy się liderem w pozyskiwaniu pracowników z Białorusi oraz Ukrainy.

Proszę opowiedzieć jak obecnie kształtuje się Państwa oferta oraz kto jest Państwa głównym odbiorcą?

Główną gałęzią naszych działań jest obsadzanie stanowisk pracy na niższych szczeblach i oczywiście mogłoby się wydawać, że znalezienie pracownika tzw. fizycznego nie jest niczym trudnym, a tak naprawdę to jedno z największych wyzwań. Nasza oferta obejmuje całość procesu rekrutacji, a także stałą opiekę w codziennej pracy z naszymi partnerami biznesowymi. Poszukujemy pracowników dla najbardziej wymagających klientów, tym samym ciągle się doskonaląc. Specjalizujemy się w koordynacji i obsłudze dużych projektów. Dobieramy kandydatów bardzo selektywnie, dzięki temu w stu procentach spełniają oni oczekiwania naszych kontrahentów.

Na rynku jest sporo firm świadczących podobne usługi, co wyróżnia Państwa podmiot na tle konkurencji?

Nie patrzymy na konkurencję przez pryzmat rywalizacji, wiemy że nasze usługi są na najwyższym poziomie dlatego cieszymy się z zaufania klientów, którzy związani są z nami od lat. Jesteśmy stabilną firmą, w której pracownicy mają gwarancję legalnej i bezpiecznej pracy. Wyróżniamy się tym, że nasi pracownicy choć nazywani “tymczasowymi” stanowią siłę polskich przedsiębiorstw, a nasze podejście do nich jest długofalowe - możemy pochwalić się brakiem rotacji a to przecież jedno z najważniejszych oczekiwań naszych klientów.

Jak ocenia Pani obecną sytuacja na rynku pracy oraz jakie widzi Pani szansę na większy rozwój Profit Group?

Obecna sytuacja mimo wysokiej inflacji oraz wyższych kosztów na rynku pracy wygląda dobrze, zwłaszcza gdy porównamy poprzednie lata. Problemy kadrowe powodują iż coraz więcej firm decyduje się na współprace z Agencją, co oczywiście dla nas oznacza możliwość rozwoju. Nasi kontrahenci przekonali się że współpraca z nami to przede wszystkim elastyczność a także oszczędność czasu i pieniędzy. Dlatego coraz szybciej nawiązujemy współpracę z nowymi partnerami biznesowymi.

Jakimi sukcesami mogą się Państwo pochwalić w 2022 roku oraz jakie inwestycje towarzyszyły Państwu w tym czasie?

Rozwijamy się w dynamicznym tempie, współpracujemy z ponad 30 firmami, a dzięki rozbudowanej siatce kontaktów zza wschodniej granicy nie mogliśmy narzekać na brak pracy. Dlatego też zainwestowaliśmy w nowe filie Profit Group w Białorusi i na Ukrainie. Obecnie przygotowujemy się do rozszerzenia naszych działań na rynku zachodnim, mamy nadzieję że rok 2023 będzie równie owocny jak poprzedni.

Trzymam kciuki, proszę opowiedzieć jak w związku z tym kształtują się Państwa plany rozwojowe na ten rok?

Przede wszystkim chcemy docierać do coraz większej liczby partnerów biznesowych oraz świadczyć coraz wyższą jakość usług. W najbliższej przyszłości planujemy wprowadzić innowacyjne rozwiązania z obszaru IT. Pomoże to naszym klientom w jeszcze szybszy i elastyczny sposób nawiązywać z nami współpracę, a tym samym wypełniać braki kadrowe. Przeprowadzamy szereg badań, aby jeszcze sprawniej dostarczać kadrę pracowniczą oraz zastanawiamy się nad problematyką zakwaterowania pracowników. Koszty wynajmu domów czy mieszkań są bardzo duże i w tym roku chcemy znaleźć odpowiednie rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić sporo środków. To tylko dwa przykłady tego co planujemy w 2023 roku; wyzwań oczywiście jest dużo więcej.

Bartosz Parchoniuk