W dzisiejszym świecie biznesu, kluczem do sukcesu jest nie tylko efektywność, lecz także zaangażowanie pracowników i skuteczna strategia sprzedażowa. W tej dynamicznej rzeczywistości firma Pluxee Polska jest bezdyskusyjnym pionierem, łącząc w sobie innowacyjne podejście z 26-letnim doświadczeniem na polskim rynku, odziedziczonym po ex. Sodexo Benefits and Rewards Services.
– Nasze produkty pozwalają realizować pracownikom małe przyjemności codzienności. Każdy poczuje się doceniony, gdy Pluxee znajdzie się w jego rękach – jako benefit w postaci karty lunchowej, świąteczny prezent od pracodawcy, nagroda za doskonałe wyniki pracy lub lojalność – informuje Arkadiusz Rochala, Wiceprezes Zarządu oraz Dyrektor Generalny Pluxee Polska Sp. z o.o.
Ewolucja od Sodexo do Pluxee
Pluxee to nowoczesne, cyfrowe podejście do świadczeń pracowniczych i motywacji, oferujące innowacyjne rozwiązania w 31 krajach. Jako globalny lider, spółka współpracuje z firmami zapewniając spersonalizowane produkty, które wpływają na dobrostan kadry zarówno w pracy, jak i poza nią. Usługi, które może zaproponować zostały zaprojektowane, aby otworzyć świat możliwości, pozwalając każdemu cieszyć się tym, co naprawdę dla niego ważne. – Firma Sodexo Benefits and Rewards przekształciła się we wrześniu 2023 w Pluxee, a od lutego bieżącego roku działamy jako osobna spółka giełdowa notowana na giełdzie paryskiej. Zmiana ta miała na celu przyspieszenie procesu cyfryzacji i lepsze dostosowanie oferty do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku pracowniczego. Pluxee jako samodzielna firma skupia się wyłącznie na świadczeniach motywacyjnych stając się tzw. pure playerem w tym obszarze. Zapewniamy szeroki wachlarz benefitów pozapłacowych, takich jak karty podarunkowe dla pracowników na święta, czy karty lunchowe, które pozwalają pracownikom na skorzystanie z dofinansowanych posiłków w restauracjach i sklepach spożywczych. A wszystko to w oparciu o nowoczesne rozwiązania cyfrowe – karty przedpłacone, wirtualne oraz evoucher’y. Z naszej innowacyjnej oferty korzysta 2 miliony uśmiechniętych użytkowników, którzy realizują swoje codzienne przyjemności u ponad 50 tysięcy partnerów – mówi Wiceprezes Zarządu.
Co wyróżnia Pluxee spośród konkurencji?
To nie tylko jej wszechstronność obejmująca obszary HR, marketingu i sprzedaży, lecz także głębokie zrozumienie potrzeb swoich odbiorców. Rozwiązania Pluxee nie tylko ułatwiają codzienną pracę działów HR, marketingu i sprzedaży, lecz także zapewniają pracownikom oraz klientom łatwy dostęp do swoich ulubionych przyjemności. – Każdego dnia podnosimy jakość obsługi zarówno klientów, jak i użytkowników naszych usług, współpracując z największymi pracodawcami w Polsce oraz topowymi markami konsumenckimi. Oferujemy dopasowane do potrzeb karty przedpłacone, dostępne w wersji plastikowej oraz w pełni wirtualnej, które umożliwiają płatność portfelami Google Pay i Apple Pay. Jako jedni z pierwszych na konkurencyjnym rynku wprowadziliśmy omnichannel i e-commerce, a także aplikację mobilną, spełniającą najwyższe standardy bankowe oraz portfele mobilne. Nasze innowacyjne podejście i dążenie do doskonałości potwierdzają zarówno klienci, którzy oceniają nas na NPS 59, jak i otrzymana w tym roku prestiżowa nagroda Diamentów Forbesa. Współpracujemy z największymi retailerami oferując adresatom naszych rozwiązań liczne promocje i rabaty, co daje im możliwość tańszych zakupów. Nasza przewaga nad konkurencją jest niekwestionowana dzięki innowacyjności, wysokiej jakości obsługi oraz szerokiej sieci partnerskiej – z dumą podkreśla Arkadiusz Rochala.
Nowa era motywacji
Cyfrowa transformacja Pluxee znacząco usprawniła system motywacji i zaangażowania pracowników, oferując spersonalizowane i zrównoważone rozwiązania. Wzmocnienie benefitów cyfrowych nie tylko zapewnia wygodę, ale także wspiera zrównoważony rozwój środowiska poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na karty fizyczne. Podejście to jest zgodne z oczekiwaniami współczesnych pracowników, gdzie rozwiązania cyfrowe są preferowane ze względu na łatwość użytkowania i korzyści ekologiczne. Wpływ tych innowacji jest głęboki, ponieważ wspierają kulturę uznania i doceniania, co ma kluczowe znaczenie dla utrzymania i satysfakcji pracowników. – Motywując młodych ludzi dzisiaj, firmy stawiają na zachowanie zdrowego balansu między życiem prywatnym a pracą. Nie jest to jednak tradycyjny model work-life balance, oparty na sztywnych godzinach pracy, lecz bardziej elastyczne podejście, które pozwala na dostosowanie harmonogramu do indywidualnych potrzeb pracowników. Przykładowo mogą oni pracować zdalnie przez 2-3 dni w tygodniu, co stanowi jeden z najważniejszych benefitów cenionych ówcześnie. Kluczowe jest również tworzenie kultury opartej na wartościach, takich jak różnorodność i inkluzywność, które stają się coraz bardziej istotne dla młodych pokoleń. Młodzi ludzie cenią sobie pracę w firmach, które są tolerancyjne i otwarte na różnorodność. Ponadto ważnym motywatorem jest możliwość wpływania na świat, co przejawia się w zainteresowaniu tematami ESG i dbaniem o planetę. Regularne badania pracowników i pracodawców oraz raporty które wykonujemy pozwalają nam monitorować zmieniające się potrzeby pracowników i dostosowywać strategie motywacyjne do ich oczekiwań, zapewniając tym samym satysfakcję i zaangażowanie – podsumowuje Arkadiusz Rochala, Wiceprezes Zarządu oraz Dyrektor Generalny Pluxee Polska Sp. z o.o.
Bartosz Parchoniuk