Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

Kompleksowa obsługa i uproszczona księgowość

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty
modern wages logo
fot. materiały prasowe

Modern Wages, z siedzibą główną w Krakowie, to nowoczesne biuro rachunkowe specjalizujące się w kompleksowej obsłudze finansowo-księgowej oraz kadrowo-płacowej. O rozwoju firmy, silnej konkurencji i modelu zarządzania rozmawiamy z Panią Marią Wdowiak - Prezes Zarządu Modern Wages Sp. z o. o.

Czy może Pani Prezes opowiedzieć naszym czytelnikom o początkach działalności Modern Wages?

Maria Wdowiak - Prezes Zarządu Modern Wages Sp. z o. o.

Maria Wdowiak - Prezes Zarządu Modern Wages Sp. z o. o.

W 2016 r. zdecydowałam się na założenie małej firmy pod nazwą Biuro Rachunkowe Maria Wdowiak Sp. z o. o., które z czasem przekształciło się w spółkę Modern Wages. Działając w Wieliczce, udało mi się stworzyć zgrany zespół, który pomimo dużej konkurencji zbudował silną pozycję na rynku. Założyłam firmę, opierając się na ponad 20-letnim doświadczeniu w branży, które dało mi ogromną swobodę działania. W 2023 roku zdecydowałam się na fuzję z firmą ADAC Księgowość, zarządzaną przez mojego męża. Połączenie naszych działalności doprowadziło do stworzenia firmy rodzinnej - Modern Wages Accounting, w której pełnię funkcję członka zarządu. Pozostaje tym samym prezesem firmy w Wieliczce, jedynego biura, które nie jest zlokalizowane na terenie Krakowa.

Jakie działania wyróżniają Modern Wages Accounting na tle silnej konkurencji?

Wiele księgowych skupia się jedynie na jednoosobowych działalnościach, a Modern Wages to przede wszystkim pełna księgowość. Właśnie w tym upatruję naszą przewagę i czynnik, który pozwolił nam zaistnieć i zdobyć stabilną pozycję na rynku. Jednocześnie wyróżniamy się korelacją z firmami zagranicznymi. Skupiamy się głównie na Europie Północnej, ale współpracujemy także z Francją, Niemcami czy USA. Oczywiście zagraniczne firmy to ogromne wyzwanie, ponieważ poza samą księgowością, jesteśmy zobligowani do cyklicznego przygotowywania raportów finansowych. Warto podkreślić, że niejednokrotnie stanowią one najważniejsze kryterium dla naszych klientów. Ponadto należy mieć świadomość, że firmy zagraniczne z oddziałami w Polsce, bardzo często posiadają je na całym świecie. Z racji tego, że dane finansowe zawierające się w raportach dotyczą całej grupy handlowej – są priorytetowe dla naszych klientów. Odpowiadając na ich zapotrzebowanie, z powodzeniem realizujemy standardy dotyczące terminowości. Współpraca z międzynarodowymi firmami nie oznacza jednak, że zamykamy się tylko na ten rodzaj umów, obsługujemy także spółki komandytowe czy jednoosobowe działalności. Zdarza się, że klient, który się do nas zgłasza ma kilka firm, a my jesteśmy w stanie kompleksowo prowadzić jego księgowość na wszystkich polach. Można zatem stwierdzić, że nasza działalność jest poszerzeniem standardowych biur rachunkowych,  która w efekcie prowadzi do uproszczonej księgowości.

Pani Prezes, proszę opowiedzieć naszym czytelnikom o planach na najbliższe miesiące

Obserwując rynek, wiemy, że należy skupić się na doradztwie podatkowym. Aktualnie klienci oczekują doradztwa w różnych aspektach, nie tylko związanych z samą księgowością. Początkujący przedsiębiorcy czy firmy zagraniczne, które chcą założyć firmę w Polsce oczekują wskazówek, które pomogą im zrobić „pierwsze kroki".  Dlatego też potrzebują ukierunkowania na najbardziej opłacalną formę działalności. Korzystając z naszej pomocy, otrzymują kompleksową wiedzę rachunkową, księgową i podatkową, która prowadzi do optymalizacji kosztów. Sama spotykam się z potencjalnymi klientami, którym pokazuje warianty i możliwości, jak najlepiej wykorzystać prawo. W najbliższym czasie chcemy skupić się także na rozwoju kadry managerskiej.

Proszę opowiedzieć, jak postrzega Pani nowoczesne biuro rachunkowe

Śmiało mogę stwierdzić, że Modern Wages Accounting jest nowoczesnym biurem rachunkowym, w którym możliwa jest praca w dowolnym czasie i miejscu z dostępem do Internetu. Wychodząc naprzeciw potrzebom otoczenia, jesteśmy otwarci na współpracę z klientami z całego świata, a dystans między nami nie stanowi problemu komunikacyjnego. Mam na myśli obieg dokumentów, czy chociażby spotkania online. Dodatkowo po pandemii Covid-19 daliśmy pracownikom wybór, w którym to oni sami decydują czy wolą pracować w biurze, czy jednak wykonywać pracę z domu. Tym samym stworzyliśmy miejsca pracy dla mam, które jeszcze nie są gotowe na zostawienie niemowlaka w żłobku czy przedszkolu. Zależy nam, aby pracownik nie był zamknięty w ramach czasowych, wykonywał swoje obowiązki służbowe w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Co więcej, dążymy do automatyzacji procesów, dzięki którym możemy wyeliminować błąd ludzki w postaci „wklepywania” danych do dokumentacji.

Czy może Pani Prezes zdradzić, co uważa za swój największy zawodowy sukces?

Moją największą dumą jest stworzenie firmy rodzinnej, którą prowadzę wraz z mężem i młodszym synem. Ogromną wartością naszej współpracy jest możliwość szerszego spojrzenia i różnych perspektyw. Syn, jako młode ogniwo, ma mnóstwo pomysłów, charakteryzuje się błyskotliwością i umiejętnością reagowania na otaczające zmiany. Natomiast ja i mąż reprezentujemy podejście, które poparte jest długoletnim doświadczeniem w branży. W związku z tym staramy się wyznaczać nowe kierunki, inspirując się zapałem i odwagą syna oraz zestawiając je z naszą wiedzą nabytą przez lata. Oczywiście praca w firmie rodzinnej nie zawsze jest łatwa, ale daje dużo satysfakcji. Wyznaczamy granice i limity, aby oddzielić życie prywatne od zawodowego. Działamy na zasadzie podziału, w którym każdy z nas wykonuje swoje obowiązki zgodnie z posiadanymi kompetencjami.

Anna Piątek-Janko