Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

TODIS - Świat już zdobyli, teraz czas na Polskę

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
todis logo
TODIS - Świat już zdobyli, teraz czas na Polskę
fot. materiały prasowe

W wysoce konkurencyjnej branży technologicznej o sukcesie decyduje kilka kluczowych elementów. Firma Todis od dwóch dekad buduje swoją przewagę, stawiając na strategię, która dziś staje się modna, ale dla nich jest fundamentem od samego początku – współpracę międzynarodową i eksport usług.

„Nie jest to strategia, którą przyjęliśmy w ciągu ostatnich 3-5 lat, podążając za rynkowymi trendami. My robimy to konsekwentnie od 20 lat” – podkreśla CEO Anna Turzańska-Sadlej.

technologia, zespół, ai
TODIS - Świat już zdobyli, teraz czas na Polskę /
fot. materiały prasowe

Jakość ponad dynamikę wzrostu

Wyższe marże i dostęp do ciekawszych, rozwojowych projektów to naturalne konsekwencje ekspansji zagranicznej. W parze z najwyższą jakością usług i unikalnymi kompetencjami konsultantów tworzą one solidną przewagę konkurencyjną.

Anna Turzańska-Sadlej, CEO Todis
Anna Turzańska-Sadlej, CEO Todis /
fot. materiały prasowe

„Taka strategia bezpośrednio przekłada się na jakość dostarczanych przez nas rozwiązań. Nie idziemy na skróty, nawet jeśli w konsekwensji przekłada się to na dynamikę naszego wzrostu” – dodaje CEO.

Todis świadomie stawia na budowanie głębokich kompetencji, co procentuje lojalnością klientów. Znaczna część z nich to klienci relacyjni, pochodzący z polecenia. Biorąc pod uwagę, że blisko 50% działalności firmy stanowi biznes zagraniczny, jest to wynik robiący ogromne wrażenie.

Taki model sprawdza się niezależnie od koniunktury, ponieważ klienci Todis wybierają rozwiązania gwarantujące najwyższą jakość. „To trochę jak na rynku pracy – bez zatrudnienia zostają zazwyczaj słabsi kandydaci” – kwituje Anna Turzańska-Sadlej.

Siła interdyscyplinarnego zespołu

Tym, co wyróżnia Todis, jest interdyscyplinarność. Zespół, oprócz gruntownego wykształcenia informatycznego, doskonale orientuje się w finansach i księgowości. Dzięki temu eksperci firmy potrafią efektywnie współpracować z klientami, przełamując stereotyp inżyniera zamkniętego w swoim technologicznym świecie.

Firma stawia na ludzi, którzy budują z partnerami trwałe relacje, oparte na wzajemnym zrozumieniu biznesu, transparentnej komunikacji i poszanowaniu celów obu stron. „Od samego początku szukaliśmy ludzi otwartych na świat, z biznesowym zacięciem i nieustannym głodem wiedzy. To podejście pozostaje niezmienne” – mówi CEO. „Wydawać by się mogło, że za każdym razem robimy to samo, ale od każdego klienta uczymy się czegoś nowego. Kluczowa jest umiejętność elastycznego dostosowania się do jego biznesu” – podsumowuje.

Kultura organizacyjna oparta na rezultacie

Todis, świętujący w tym roku 20-lecie istnienia, czerpie inspirację ze skandynawskiej kultury organizacyjnej, którą CEO poznała na wcześniejszych etapach swojej kariery. Bezpośredniość, transparentność i brak „korporacyjnych gierek” stały się fundamentem firmy.

Te doświadczenia, zbierane na ścieżce od konsultanta do prezesa zarządu, pozwoliły zaszczepić w Todis filozofię, która stanowi o sile organizacji. „Zawsze chodzi o rezultat, a nie tylko o zrobienie dobrego wrażenia” – zdradza Anna Turzańska-Sadlej.

CEO firmy nieustannie obserwuje rynek i wdraża w struktury Todis najlepsze praktyki, dostosowując je do własnego modelu. Chętnie dzieli się know-how, co w dzisiejszych czasach jest rzadkością. Zapytana, czy nie obawia się kopiowania, odpowiada z pewnością: „Nasza siła tkwi w unikalnym połączeniu kompetencji technicznych i biznesowych. Skopiowanie naszych rozwiązań nie gwarantuje, że zadziałają one gdzie indziej. Mamy w sobie pierwiastek, którego nie da się podejrzeć”.

Człowiek w centrum – również w dobie AI

A co z rosnącą rolą sztucznej inteligencji? CEO Todis podchodzi do tematu z rozwagą. „Jesteśmy na bardzo wczesnym etapie rozwoju tej technologii i wciąż musimy weryfikować jej działanie. Obecność na rynku usług profesjonalnych wymusza na nas dążenie do tego, by minimalizować ryzyka i świadczyć unikatowe usługi dla naszego klienta w oparciu przede wszystkim o wieloletnie doświadczenia” – podsumowuje. Przyznaje, że AI wkracza do branży, ale wciąż jest tylko pomocnikiem i nie zagraża kompetentnym specjalistom, których rola pozostaje kluczowa. Najlepszym dowodem na to, jak cenni są dla firmy ludzie, jest statystyka dotycząca stażu pracy – średnia w Todis to kilkanaście lat.

Globalne know-how dla polskich firm

Firma, nominowana do prestiżowej nagrody European Economic Award, z powodzeniem prowadzi biznes w różnych zakątkach globu, dostosowując się do odmiennych realiów w Azji czy Europie. Obserwacja międzynarodowych rynków pozwala jej proponować w Polsce innowacyjne rozwiązania, które sprawdziły się już w innych częściach świata.

To właśnie polskie firmy są wymarzonym kierunkiem rozwoju dla Todis na kolejne lata. „W Polsce świadomość w wielu obszarach, na przykład w temacie cyberbezpieczeństwa czy optymalizacji procesów biznesowych, jest wciąż niższa. Nie chodzi o to, że jesteśmy technologicznie ‘z tyłu’, ale o zbyt małe zrozumienie skali i znaczenia niektórych zagadnień” – podkreśla Anna Turzańska-Sadlej.

Celem firmy jest wspieranie rodzimych przedsiębiorstw, aby zamiast tracić pieniądze na nieefektywne procesy, mogły je pomnażać i skutecznie konkurować na arenie międzynarodowej. „Życzymy sobie na kolejne lata partnerów polskich, silnych lokalnie, którzy z naszym wsparciem będą mogli rosnąć i rozwijać się międzynarodowo, globalnie. Taki jest dla nas idealny klient”.