Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

Rok rekordowych inwestycji

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty
panorama gospodarcza, inwestycje
Rok rekordowych inwestycji
fot. materiały prasowe

STARMEAT Daniel Katowicz, Henryk Ignatowicz to przykład przedsiębiorstwa, które nieustannie łączy nowoczesne technologie, tradycję i wizję rozwoju. O świeżo zakończonej inwestycji rozbudowy zakładu, wartościach oraz ambitnych planach na przyszłość rozmawiam z Danielem Katowiczem – Prezesem Zarządu.

Historia sukcesu

STARMEAT specjalizuje się w przetwórstwie mięsa drobiowego, oferując szeroką gamę mięsa mielonego przeznaczonego dla producentów parówek, wędlin, fast-food oraz wysokogatunkowej żywności dla zwierząt. –  Na początku mieliśmy niewielki zakład, ale od zawsze wielkie marzenia. W tamtych czasach priorytetem było zdobycie zaufania odbiorców, a dziś produkujemy średnio 350 ton mięsa dziennie, co daje 6-7 tysięcy ton miesięcznie – opowiada Daniel Katowicz. Rozwój firmy nie był łatwy, a sukces wymagał wielu lat ciężkiej pracy i strategicznych inwestycji. – Nie zawsze było łatwo, ale zawsze wiedzieliśmy, że jakość i innowacje muszą być naszą wizytówką. Tylko w ten sposób mogliśmy zdobyć zaufanie klientów, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Dzięki determinacji i konsekwencji osiągnęliśmy pozycję lidera w branży, będąc wzorem dla innych przedsiębiorstw – dodaje Prezes Zarządu.

Innowacje, które napędzają rozwój

Przedsiębiorstwo stawia na innowacje, które pozwalają wyprzedzać konkurencję i budować przewagę na rynku mięsnym. STARMEAT zainwestował w zaawansowane linie produkcyjne, które umożliwiają pełną automatyzację procesów, takich jak mrożenie, pakowanie i przechowywanie. – Nasza mroźnia składowa o pojemności 5 tys. ton umożliwia przechowywanie mięsa w temperaturze -24°C. Innowacyjny system mrożenia, pozwalający uzyskać temp. -55 stopni gwarantuje zachowanie pełni walorów odżywczych, jakościowych, a przede wszystkim mikrobiologicznych, nawet podczas długiego transportu – wyjaśnia Daniel Katowicz. Firma wdrożyła również zaawansowane systemy oszczędzania energii. – Dzięki nasz farmie fotowoltaicznej pokrywamy aż 70% swojego zapotrzebowania na energię, a ciepło odpadowe powstałe podczas mrożenia jest wykorzystywane do ogrzewania budynków i osuszania zakładu po procesie mycia i dezynfekcji.  Naszym celem jest redukcja śladu węglowego i stworzenie produktów, które będą odpowiedzią na wyzwania przyszłości – podsumowuje. Na uwagę w kontekście pozytywnego wpływu na środowisko zasługuje nowoczesna flota 30 samochodów z najwyższą norma emisji spalin EURO6. Firma zamierza także wprowadzić bardziej ekologiczne opakowania, które będą w pełni biodegradowalne bądź wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Chcemy, aby nasze produkty nie tylko spełniały najwyższe standardy jakości, ale również były przyjazne dla środowiska na każdym etapie – od produkcji po konsumpcję. Nie postrzegamy zrównoważonego rozwoju jako kosztu, ale jako inwestycję w przyszłość – dla nas i dla kolejnych pokoleń. Wierzymy, że dzięki naszym działaniom możemy nie tylko rozwijać biznes, ale też pozytywnie wpływać na świat – dodaje Daniel Katowicz.

panorama gospodarcza, inwestycje
Rok rekordowych inwestycji /
Rene van Manen /
fot. materiały prasowe

Ekspansja na rynki międzynarodowe

Obecnie 65% produkcji przedsiębiorstwa trafia do ponad 30 krajów, w tym na Filipiny do Niemiec, Francji, Uzbekistanu, Gruzji czy Mołdawi. Firma  eksportuje swoje produkty również na rynek kubański i meksykański – Nasze przedstawicielstwo w Bangkoku pozwoliło nam skutecznie rozwijać się w Azji Południowo-Wschodniej. Filipiny to jeden z naszych najważniejszych rynków eksportowych. Mimo konkurencji z Brazylii czy Kanady, nasze produkty wygrywają jakością oraz tym, że są pakowane w autorskie kartony z powłoką spożywczą, które nie chłoną wilgoci – mówi Prezes Zarządu. Spółka planuje dalszą ekspansję na rynki Ameryki Południowej i Azji. – Każdy nowy rynek to wyzwanie, ale wiemy, że dzięki naszej ofercie możemy sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów – z dumą stwierdza Daniel Katowicz.

panorama gospodarcza, inwestycje
Rok rekordowych inwestycji /
Rene van Manen /
fot. materiały prasowe

Rekordowe inwestycje

Rok 2024 był dla STARMEAT czasem rekordowych inwestycji. Firma przeznaczyła 80 milionów złotych na rozwój zakładu i modernizację linii produkcyjnych. Przykładem jest jedyna na świecie maszynownia z mocą chłodniczą 4,5 MW przy odparowaniu -55 stopni. Za jej budowę odpowiedzialna była firma JOHNSON CONTROLS – właściciel firmy SABROE, która dostarcza wyposażenie i system chłodzenia rakiet kosmicznych dla NASA. Rozbudowa zakładu związana była również z wprowadzeniem przez STARMEAT nowych produktów w segmencie wysokogatunkowej karmy dla zwierząt. Wdrożyliśmy innowacyjne rozwiązania, które pozwalają zwiększyć wydajność produkcji o 30%, jednocześnie minimalizując koszty. Brazylia, Ukraina, Meksyk – to kraje, które mogą oferować tańsze produkty, ale my stawiamy na jakość. Certyfikaty BRC, IFS, HHCCP i HALAL, które posiadamy, otwierają przed nami drzwi na wiele rynków – wyjaśnia Prezes Zarządu. W nowo wybudowanej części zakładu powstała w pełni wyposażona kuchnia oraz bistro, które serwuje bezpłatne, pełnowartościowe posiłki. Korzystać z nich mogą zarówno pracownicy jak i kierowcy przyjeżdżający z zewnątrz do firmy. – Nasze nowe bistro z darmowymi posiłkami to tylko część tego, co robimy dla naszych pracowników. Zależy nam, aby każdy czuł się tutaj jak w domu – dodaje Daniel Katowicz. W podziękowaniu za wkład w rozwój firmy, przedsiębiorstwo co roku wynagradza pracowników, finansując im wyjazdy na wakacje do takich krajów jak Włochy, Portugalia czy Francja. STARMEAT zważając również na troskę o ich zdrowie sponsoruje benefity mające na celu wsparcie aktywnego trybu życia pracowników.

panorama gospodarcza, inwestycje
Rok rekordowych inwestycji /
fot. materiały prasowe

Wizja przyszłości

Przedsiębiorstwo nie zwalnia tempa i konsekwentnie realizuje ambitne plany. W najbliższych latach zamierza znacząco zwiększyć swoje moce produkcyjne oraz rozbudować infrastrukturę, co pozwoli jej na bardziej efektywną obsługę dynamicznie rosnącego rynku. Kluczowym elementem strategii będzie rozwój nowych kategorii produktów, takich jak convenience food. – Pracujemy nad innowacyjną linią technologiczną. Chcemy zaoferować produkt, który będzie zarówno zdrowy, jak i smaczny, odpowiadając na potrzeby współczesnych konsumentów świadomych ekologicznie i zdrowotnie – zdradza Prezes Zarządu. Równolegle STARMEAT stawia na rozwój zaplecza logistycznego, by sprostać wymaganiom szybko zmieniającego się rynku. Nowoczesny magazyn o imponującej pojemności 6 tysięcy ton mięsa jest częścią planu rozszerzenia mocy magazynowych.  – To dla nas kolejny krok w budowie bardziej efektywnej logistyki, która pozwoli nie tylko na zwiększenie dostępności produktów, ale również na skrócenie czasu dostaw i optymalizację kosztów – podsumowuje Daniel Katowicz – Prezes Zarządu STARMEAT  Daniel Katowicz, Henryk Ignatowicz Sp. z o.o.

Bartosz Parchoniuk

starmeat logo
/
fot. materiały prasowe