Firma PROFIX obchodzi w tym roku 30-lecie swojej działalności. Przez ten czas znacząco wpłynęła na kształt polskiego rynku narzędziowego, stając się w tym okresie jednym z jego głównych graczy. Ostatnie lata dla PROFIX to bardzo dynamiczny rozwój działalności na rynkach Unii Europejskiej i poza nią.
PROFIX powstał w 1994 roku, a młoda firma rosła razem z rodzimą gospodarką. Lata 90-te to czas, kiedy rynek był niezwykle chłonny, ale i niestabilny. By zyskać tę stabilność i jednocześnie odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów poszukujących narzędzi bardzo dobrej jakości, lecz korzystnych cenowo, firma wprowadziła własne marki. W 1997 roku na rynek weszły narzędzia ręczne PROLINE, a marka szybko odniosła błyskotliwy sukces. Powodzenie projektu PROLINE spowodowało, że na rynku pojawiły się kolejne marki spod znaku PROFIX. Rozwojowi portfela marek towarzyszyła rozbudowa firmowej infrastruktury i tak w 2007 roku na powierzchni 3 ha powstała nowoczesna siedziba firmy w Łomnej koło Czosnowa z 2,5 tyś. m kw. biur, połączonych z magazynem o powierzchni 10 tyś. m kw.
W kolejnych latach siedzibę sukcesywnie rozbudowywano, aż do 2018 roku, w którym Centrum Logistyczno-Handlowe osiągnęło obecną wielkość. Przestrzeń magazynowa zwiększyła się o kolejne 8000 mkw, powstał także specjalnie wydzielony budynek o powierzchni 3000 mkw przeznaczony na działalność serwisowo-badawczo-usługową. Swoją siedzibę mają w nim trzy bardzo istotne dla klientów PROFIX działy: Serwis, Dział Logowania oraz Jednostka Badawczo-Rozwojowa.
Na przestrzeni lat firma konsekwentnie budowała swoją siłę również na rynkach zagranicznych. Dzisiejsza GRUPA PROFIX to międzynarodowa organizacja składająca się 11 podmiotów, ze spółkami-córkami w Rumunii, na Węgrzech, w Słowenii, Chorwacji, Bośni i Herzegowinie oraz Ukrainie.
Pięć marek własnych w portfelu grupy to między innymi najbardziej rozpoznawalna w Polsce marka narzędzi ręcznych PROLINE, dynamicznie rozwijająca się marka odzieży roboczej LAHTI PRO i oferująca solidne oraz ergonomiczne elektronarzędzia marka TRYTON. Oferta handlowa PROFIX to obecnie 20 000 różnorodnych produktów, do których dołączają co roku poszukiwane i umiejętnie promowane nowości.
Od 30 lat jesteśmy obecni w warsztatach, na placach budów, w domach i serwisach. - mówi Mirosław Cichecki, Prezes Zarządu PROFIX.
Przez blisko trzy dekady obecności na rynku zbudowaliśmy doświadczony zespół pracowników i zyskaliśmy lojalnych klientów, których wyposażyliśmy w miliony narzędzi, elektronarzędzi oraz artykułów BHP. Wybudowaliśmy jedno z nowocześniejszych centrów dystrybucyjno-handlowych. Rozwijając naszą firmę, oferujemy nieprzerwanie wysokiej jakości produkty oraz skuteczne rozwiązania rynkowe, dzięki którym, wspólnie z partnerami, osiągamy przewagę konkurencyjną - puentuje Mirosław Cichecki.