Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

Lider rynku Digital Out of Home

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty
Screen Network
Materiały prasowe

W portfolio Screen Network znajdują się wielkoformatowe ekrany i kurtyny LED, zlokalizowane w centrach największych miast, a także ekrany w galeriach handlowych, na siłowniach, dworcach kolejowych czy lotniskach w całym kraju. Zapewniają kompleksową obsługę: od planowania kampanii, przez realizację, po raportowanie i pomiar wyników. O historii firmy oraz planach na przyszłość rozmawiamy z Agnieszką Godlewską – Prezes Zarządu.

Trochę o historii... od czego wszystko się zaczęło?

Agnieszka Godlewska – Prezes Zarządu Screen Network
Agnieszka Godlewska – Prezes Zarządu Screen Network /
Materiały prasowe

Od paru ekranów w biurze podróży… Dziś zarządzamy siecią ponad 20 000 ekranów reklamowych na terenie całego kraju. Od wielkoformatowych ekranów w centrach największych miast, przez cyfrowe nośniki na dworcach kolejowych i lotniskach, po ekrany w galeriach handlowych i punktach sprzedaży w całej Polsce.

Przybliżmy czytelnikowi Państwa ofertę...

Screen Network to lider polskiego rynku Digital Out of Home – cyfrowej reklamy zewnętrznej. Zarządzamy największą w kraju siecią ekranów reklamowych, które każdego dnia generują ponad 10 milionów kontaktów. To reklama, która skutecznie dociera do konsumentów. Reklama na ekranach Digtal OOH to zupełnie nowe możliwości dla reklamodawców i innowacyjne rozwiązania, które skutecznie przyciągają uwagę odbiorców. Zapewniamy kompleksową obsługę – od planowania kampanii, przez realizację, po raportowanie i pomiar wyników. Specjalizujemy się we wdrażaniu innowacyjnych, wielokrotnie nagradzanych kampanii Digital OOH. Działamy na rzecz popularyzacji wiedzy, włączając się w liczne kampanie społeczne i edukacyjne.

Jak duże jest zainteresowanie reklamodawców Państwa branżą?

Digital OOH to obecnie jedno z najdynamiczniej rozwijających się mediów. Cyfrowa reklama zewnętrzna jest na absolutnej fali wznoszącej. Rynek rośnie w imponującym tempie, każdego roku notując dynamikę na poziomie 20-30%. Z najnowszych danych IGRZ wynika, że w 2023 roku sam sektor Digital OOH, w którym działa Screen Network, odnotował wzrost sprzedaży o niemal 50% (dokładnie o 49,3%).

Rozwój rynku napędzają nowinki technologiczne, a także cyfryzacja tradycyjnego outdooru. Ekrany coraz częściej zastępują tradycyjne reklamy drukowane, oferując szereg nowych możliwości: szybkość, elastyczność i możliwość działania real-time. Marki coraz chętniej sięgają po niestandardowe rozwiązania, które oferuje cyfrowy outdoor. Dzięki połączeniu ekranów z zasobami sieci wyświetlane reklamy mogą zmieniać się w czasie rzeczywistym. Szereg nowinek technicznych pozwala na dopasowanie wyświetlanej reklamy do aktualnych warunków (np. pogody, natężenia ruchu) i dostosowanie komunikatu do aktualnych doświadczeń i potrzeb konsumenta.

Jak marki wykorzystują te możliwości?

Jedziemy samochodem w porze śniadaniowej – jesteśmy głodni. Większość z nas czując głód, jest podatna na kulinarne sugestie. Tę zależność wykorzystał McDonald’s, realizując kampanię na  naszych ekranach w pobliżu restauracji. Ekrany na bieżąco pobierały informacje o natężeniu ruchu i w czasie rzeczywistym informowały kierowców, ile minut pozostało im jeszcze do upragnionego posiłku.

Reklamy emitowane na ekranach Screen Network mogą również zmieniać się w zależności od pory dnia, lokalizacji czy pogody, co wykorzystał np. Burger King. Spot wyświetlany na ekranie zmieniał się wraz z rosnącą temperaturą – aktualizowano informacje o temperaturze i cenie produktu. Wysokość rabatu na pysznego shake’a była bowiem uzależniona od wysokości temperatury – im była wyższa, tym bardziej spadała cena orzeźwiających Oreo Shakes.

Nasze ekrany mogą pobierać informacje z baz danych, ale same także są wyposażone w szereg sensorów – m.in. w czujniki jakości powietrza, co wykorzystaliśmy we wspólnej akcji z Polskim Alarmem Smogowym. Na ekranach w całej Polsce wyświetlamy wirtualne płuca, które przedstawiają aktualną jakość powietrza. Obrazujemy niewidzialne dla ludzkiego oka zagrożenie – smog. Im gorsza jakość powietrza w okolicy ekranu, tym bardziej ciemnieją cyfrowe płuca. Przed każdym wyświetleniem spotu, ekran pobiera informacje o aktualnym stężeniu pyłu PM 10 w okolicy i tworzy kreację, która przedstawia dokładną jakość powietrza przy ekranie. Informujemy, ostrzegamy i edukujemy.

screen network
/
Materiały prasowe

Jakie są kolejne kroki w rozwoju ekranów DOOH?

Funkcje ekranów położonych w przestrzeni miejskiej już dawno zaczęły wybiegać daleko poza ramy reklamowe. Nasze ekrany informują o jakości powietrza, pomagają w poszukiwaniach osób zaginionych, a także wyświetlają komunikaty policji i Alerty RCB. Już dziś ekrany służą mieszkańcom miast i stanowią nieodzowny element nowoczesnego, inteligentnego miasta.

Smart city to hasło, które można usłyszeć w kontekście rozwoju metropolii. Inteligentne miasto to koncepcja zakładająca wykorzystanie zaawansowanych technologii w celu polepszenia jakości życia we wszystkich obszarach funkcjonowania miejskiego organizmu. Chodzi o to, żeby mieszkańcom lepiej się żyło, a jednocześnie by zmalały koszty funkcjonowania całego miasta. Dzięki wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań cyfrowych przestrzeń miejska staje się przyjazna dla mieszkańców, przedsiębiorców, turystów i władz. Smart city zwiększa interaktywność i wydajność infrastruktury miejskiej i jej komponentów składowych, a także dąży do podniesienia świadomości mieszkańców w zakresie miejskich wydarzeń, informacji istotnych społecznie, np. akcji charytatywnych. To kierunek, w którym rozwija się obecnie większość stolic i metropolii na całym świecie.

Wyzwania i plany rozwojowe na 2024 rok?

Najważniejszym wyzwaniem jest nieustanne poszukiwanie i wdrażanie nowych rozwiązań, które pomogą markom skutecznie docierać do  konsumentów, a także ciągła rozbudowa naszej sieci ekranów reklamowych. Obecnie obejmuje ona ponad 20 000 nośników, zdywersyfikowanych pod względem wielkości i lokalizacji na terenie całego kraju, ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji premium w największych aglomeracjach miejskich. Nasza strategia zakłada dalszy rozwój sieci na poziomie 10-15% rocznie ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji premium. Dosłownie kilka dni temu uruchomiliśmy nasz najnowszy ekran tego typu – Super Screen położony w samym sercu Łodzi – w Manufakturze.

Screen Network należy do grupy kapitałowej Digital Network, która nieprzerwanie od 2021 roku, notuje dynamiczne wzrosty przychodów i zysków. Potwierdziła to zaktualizowana prognoza wyników finansowych ogłoszona w połowie marca. Spółka zakłada przychody na poziomie 64,3 mln zł, EBIT w wysokości 22,7 mln zł, EBITDA wartą 33,2 mln zł oraz zysk netto na rekordowym poziomie 24,7 mln zł. Oznacza to, iż spółka zamierza wypracować w 2023 zysk o 127% wyższy niż rok wcześniej przy rentowności netto na poziomie 38%.

Z optymizmem patrzymy w przyszłość, gotowi na nowe wyzwania i dalsze innowacje, które pozwolą nam jeszcze lepiej służyć zarówno naszym klientom, jak i społecznościom lokalnym.

Martyna Muszczak