Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

Czołowy gracz na europejskim rynku

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty
Jacek Behnke
Jacek Behnke
fot. materiały prasowe

Efektywne zarządzanie, pomysł i otwartość na zmiany sprawiły, że Trefl S.A. stał się liczącą marką na europejskim rynku. – Jesteśmy jedną z największych firm produkujących puzzle oraz gry dla dzieci w Europie i chcemy dalej się rozwijać. Sukces zawdzięczamy ludziom, którzy na co dzień tworzą całą naszą organizację – mówi Prezes Zarządu Jacek Behnke.

Doświadczenie i nowoczesność

Firma Trefl S.A. od prawie 40 lat dba o to, by dzieci oraz całe rodziny mogły się rozwijać, integrować i w ciekawy sposób spędzać czas. Nabyte na przestrzeni lat doświadczenie sprawia, że wytwarzane przez gdyńskie przedsiębiorstwo tradycyjne i bezpieczne zabawki są nieodłącznym elementem w poznawaniu i zrozumieniu otaczającego świata przez najmłodszych. Trefl nie boi się innowacyjności, a odważne oraz nowoczesne podejście do biznesu stało się podstawą osiągnięcia sukcesu na krajowym i europejskim rynku. Puzzle, gry planszowe i karciane oraz zabawki tak kiedyś prezentowała się oferta przedsiębiorstwa z Gdyni. Dzisiaj nabrała ona nowego wymiaru kilkanaście lat temu w skład grupy weszło profesjonalne studio filmowe, gdzie produkowane są bajki dla dzieci. Co warte podkreślenia, Trefl oferuje rozrywkę dla każdej grupy odbiorców od dzieci i młodzieży po rodziców, na dziadkach kończąc. 

– Wytwarzamy ciekawe produkty, które zawsze się obronią. Zdajemy sobie sprawę z roli gier wirtualnych, jesteśmy stale otwarci na nowe rozwiązania i widzimy w tym sektorze naszego biznesu dużą szansę. Konsekwentnie rozwijamy sektor gier i puzzli; chcemy też stworzyć oferty dedykowane poszczególnym rynkom. Nasze gry od dawna osiągają bardzo dobre wyniki sprzedażowe, a seria “Magajaja” okazała się strzałem w dziesiątkę. Jesteśmy dumni z serialu “Rodzina Treflików”, który zdobył serca najmłodszych, a serie gier z udziałem bohaterów serialu biją rekordy sprzedaży. Posiadamy wysoko zaawansowany technicznie park maszynowy, dzięki którego działaniu możemy stale poszerzać usługi naszej fabryki, a to wszystko ma bardzo duży wpływ na ogólny rozwój firmy mówi Jacek Behnke.

Wartości w parze z biznesem

Europejski potentat jest mecenasem sportu i nie zapomina o sferze społecznej. Aktywny sponsoring zawodowych drużyn w siatkówce i koszykówce, które osiągają sukcesy i wychowują młodych zawodników wpisuje się w misję właściciela firmy Kazimierza Wierzbickiego, uważanego za jednego z najbardziej wpływowych ludzi w polskim sporcie. Akcje społeczne, w których uczestniczy firma są częścią jej DNA, na które składa się człowiek, rodzina i troska o planetę. Trefl jest marką samą w sobie, która w oczach odbiorców jest gwarancją jakości i najwyższego poziomu, dzięki czemu plasuje się w czołówce europejskich producentów puzzli. 

– Nasze zabawki są sprzedawane w przeszło 60 krajach, równocześnie w modelu partnerów dystrybucyjnych, jak i bezpośredniej współpracy z detalem. Posiadamy własne formalne przedstawicielstwa w Czechach, Niemczech i w USA. W kraju nasze produkty dostępne są prawie w każdym sklepie oferującym zabawki, a my dalej chcemy jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję w Europie i innych kontynentach. Intensywnie pracujemy nad silnym wejściem na rynek Stanów Zjednoczonych i Chin, a dzięki naszym serialom potrafimy w bardzo szybko trafić do odbiorców. W 2022 roku porozumieliśmy się z chińskim dystrybutorem, który na tym rynku zarządza czołowymi brandami mówi Prezes Zarządu. 

Linia zabawek premium, które cechują się doskonałą jakością oraz najwyższymi walorami użytkowymi może imponować. Samochodziki marki SIKU, elektroniczne zabawki marki Vtech, których Trefl jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce oraz klocki konstrukcyjne BrickTrick czy linia zabawek naukowych Science4Yousą są tylko wybranymi przykładami. Dzięki środkom z Unii Europejskiej zrealizowany został projekt budowy Centrum Badawczo-Rozwojowego, którego głównym zadaniem jest wdrażanie do produkcji nowych surowców, innowacyjnych technologii i produktów. Wprowadzanie własnych licencji, tworzenie nowych koncepcji gier i rozwiązań to istotne elementy strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Osoby zarządzające firmą są świadome tego, że eksport będzie odgrywał jeszcze większą rolę niż dotychczas. Tworzenie nowych kategorii produktowych i rozwijanie licencji własnych jest ważnym punktem na mapie rozwoju przedsiębiorstwa. Kolejnym jest budowa nowego centrum logistycznego, gdzie zakończenie I etapu planowane jest na 2024 rok. 

Jesteśmy firmą, która w Europie znajduje się na podium w branży producentów zabawek i puzzli, a co warte podkreślenia cała nasza produkcja znajduje się w Polsce. Niewiele jest przedsiębiorstw, które mogą się pochwalić stworzeniem produktu od A do Z, a my posiadając Centrum Badawczo-Rozwojowe mamy ten komfort. Klient otrzymuje gwarancję że gry i puzzle wychodzące spod znaku Trefl są w całości  bądź niemal w całości wyprodukowane w sercu Europy, w Gdyni. Nasza marka i produkty są obecne prawie w każdym polskim domu czy instytucji, więc w praktyce oznacza to, że towarzyszyliśmy wielu Polakom na każdym etapie ich życia. Jesteśmy dużym i stabilnym pracodawcą, a pracownicy mają poczucie bezpieczeństwa, co w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne. Nasze zaawansowanie produkcyjne i nowinki technologiczne nie byłyby tak świetnie wykorzystywane, gdyby nie ludzie wchodzący w skład naszej organizacji, bo to oni decydują o sile tej firmy podsumowuje Jacek Behnke. 

Bezpieczne produkty, wiarygodne partnerstwo oraz zaangażowanie społeczne sprawiają, że polska firma może być inspiracją dla innych.

Bartosz Parchoniuk

trefl logo
/
fot. materiały prasowe