Efektywne zarządzanie, pomysł i otwartość na zmiany sprawiły, że Trefl S.A. stał się liczącą marką na europejskim rynku. – Jesteśmy jedną z największych firm produkujących puzzle oraz gry dla dzieci w Europie i chcemy dalej się rozwijać. Sukces zawdzięczamy ludziom, którzy na co dzień tworzą całą naszą organizację – mówi Prezes Zarządu Jacek Behnke.
Doświadczenie i nowoczesność
Firma Trefl S.A. od prawie 40 lat dba o to, by dzieci oraz całe rodziny mogły się rozwijać, integrować i w ciekawy sposób spędzać czas. Nabyte na przestrzeni lat doświadczenie sprawia, że wytwarzane przez gdyńskie przedsiębiorstwo tradycyjne i bezpieczne zabawki są nieodłącznym elementem w poznawaniu i zrozumieniu otaczającego świata przez najmłodszych. Trefl nie boi się innowacyjności, a odważne oraz nowoczesne podejście do biznesu stało się podstawą osiągnięcia sukcesu na krajowym i europejskim rynku. Puzzle, gry planszowe i karciane oraz zabawki – tak kiedyś prezentowała się oferta przedsiębiorstwa z Gdyni. Dzisiaj nabrała ona nowego wymiaru – kilkanaście lat temu w skład grupy weszło profesjonalne studio filmowe, gdzie produkowane są bajki dla dzieci. Co warte podkreślenia, Trefl oferuje rozrywkę dla każdej grupy odbiorców – od dzieci i młodzieży po rodziców, na dziadkach kończąc.
– Wytwarzamy ciekawe produkty, które zawsze się obronią. Zdajemy sobie sprawę z roli gier wirtualnych, jesteśmy stale otwarci na nowe rozwiązania i widzimy w tym sektorze naszego biznesu dużą szansę. Konsekwentnie rozwijamy sektor gier i puzzli; chcemy też stworzyć oferty dedykowane poszczególnym rynkom. Nasze gry od dawna osiągają bardzo dobre wyniki sprzedażowe, a seria “Magajaja” okazała się strzałem w dziesiątkę. Jesteśmy dumni z serialu “Rodzina Treflików”, który zdobył serca najmłodszych, a serie gier z udziałem bohaterów serialu biją rekordy sprzedaży. Posiadamy wysoko zaawansowany technicznie park maszynowy, dzięki którego działaniu możemy stale poszerzać usługi naszej fabryki, a to wszystko ma bardzo duży wpływ na ogólny rozwój firmy – mówi Jacek Behnke.
Wartości w parze z biznesem
Europejski potentat jest mecenasem sportu i nie zapomina o sferze społecznej. Aktywny sponsoring zawodowych drużyn w siatkówce i koszykówce, które osiągają sukcesy i wychowują młodych zawodników wpisuje się w misję właściciela firmy Kazimierza Wierzbickiego, uważanego za jednego z najbardziej wpływowych ludzi w polskim sporcie. Akcje społeczne, w których uczestniczy firma są częścią jej DNA, na które składa się człowiek, rodzina i troska o planetę. Trefl jest marką samą w sobie, która w oczach odbiorców jest gwarancją jakości i najwyższego poziomu, dzięki czemu plasuje się w czołówce europejskich producentów puzzli.
– Nasze zabawki są sprzedawane w przeszło 60 krajach, równocześnie w modelu partnerów dystrybucyjnych, jak i bezpośredniej współpracy z detalem. Posiadamy własne formalne przedstawicielstwa w Czechach, Niemczech i w USA. W kraju nasze produkty dostępne są prawie w każdym sklepie oferującym zabawki, a my dalej chcemy jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję w Europie i innych kontynentach. Intensywnie pracujemy nad silnym wejściem na rynek Stanów Zjednoczonych i Chin, a dzięki naszym serialom potrafimy w bardzo szybko trafić do odbiorców. W 2022 roku porozumieliśmy się z chińskim dystrybutorem, który na tym rynku zarządza czołowymi brandami – mówi Prezes Zarządu.
Linia zabawek premium, które cechują się doskonałą jakością oraz najwyższymi walorami użytkowymi może imponować. Samochodziki marki SIKU, elektroniczne zabawki marki Vtech, których Trefl jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce oraz klocki konstrukcyjne BrickTrick czy linia zabawek naukowych Science4Yousą są tylko wybranymi przykładami. Dzięki środkom z Unii Europejskiej zrealizowany został projekt budowy Centrum Badawczo-Rozwojowego, którego głównym zadaniem jest wdrażanie do produkcji nowych surowców, innowacyjnych technologii i produktów. Wprowadzanie własnych licencji, tworzenie nowych koncepcji gier i rozwiązań to istotne elementy strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Osoby zarządzające firmą są świadome tego, że eksport będzie odgrywał jeszcze większą rolę niż dotychczas. Tworzenie nowych kategorii produktowych i rozwijanie licencji własnych jest ważnym punktem na mapie rozwoju przedsiębiorstwa. Kolejnym jest budowa nowego centrum logistycznego, gdzie zakończenie I etapu planowane jest na 2024 rok.
– Jesteśmy firmą, która w Europie znajduje się na podium w branży producentów zabawek i puzzli, a co warte podkreślenia cała nasza produkcja znajduje się w Polsce. Niewiele jest przedsiębiorstw, które mogą się pochwalić stworzeniem produktu od A do Z, a my posiadając Centrum Badawczo-Rozwojowe mamy ten komfort. Klient otrzymuje gwarancję że gry i puzzle wychodzące spod znaku Trefl są w całości bądź niemal w całości wyprodukowane w sercu Europy, w Gdyni. Nasza marka i produkty są obecne prawie w każdym polskim domu czy instytucji, więc w praktyce oznacza to, że towarzyszyliśmy wielu Polakom na każdym etapie ich życia. Jesteśmy dużym i stabilnym pracodawcą, a pracownicy mają poczucie bezpieczeństwa, co w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne. Nasze zaawansowanie produkcyjne i nowinki technologiczne nie byłyby tak świetnie wykorzystywane, gdyby nie ludzie wchodzący w skład naszej organizacji, bo to oni decydują o sile tej firmy – podsumowuje Jacek Behnke.
Bezpieczne produkty, wiarygodne partnerstwo oraz zaangażowanie społeczne sprawiają, że polska firma może być inspiracją dla innych.
Bartosz Parchoniuk